Ne visi žino, kad perkant
aviabilietą
ilgesnėms kelionėms, kai tenka skristi su persėdimu, iš skirtingų
pardavėjų įsigyti bilietus atskiriems kelionėms segmentams gali būti
rizikinga. Dėl įvairių priežasčių pavėlavus ar neįvykus pirmajam
skrydžio segmentui ir keleiviui nespėjus į antrąjį segmentą, jį
vykdanti aviakompanija neprivalo pasiūlyti keleiviui alternatyvaus
skrydžio vėlesniu laiku ar kitu maršrutu nemokamai. Tuo tarpu įsigijus
bilietą visam maršrutui iš tos pačios aviabendrovės ar bilietų
pardavėjo, dėl nuo keleivio nepriklausančių priežasčių nespėjus į
antrajį segmentą aviabendrovė turi pareigą įvykdyti savo sutartinę
prievolę, t.y. pasirūpinti keleiviu taip, kad jis pasiektų galutinį
maršruto tašką.
Taip
pat verta žinoti, kad įsigiję bilietą skrydžiui
su persėdimu, bet vėliau nusprendę pirmą skrydžio atkarpą (iki
persėdimo oro uosto) nukeliauti kitu būdu, į tolesnius segmentus
nebebūsite įleisti. Aviakompanijų pasaulyje pirmo segmento
neišnaudojimas laikomas „no show“atveju, t.y. keleivis neatvyko į
skrydį ir todėl prarado vietą lėktuve net ir visuose paskesniuose
segmentuose. Todėl jei gyvenate Šiauliuose ir susigundysite įsigyti,
pvz., aviabendrovės „airBaltic“ bilietą iš Vilniaus per Rygą į Madridą
(nes jis pigesnis nei tiesioginis bilietas Ryga-Madridas), nuvykę
tiesiai
į artimesnį Rygos oro uostą, skristi nebegalėsite.
Už
skrydžio vėlavimą, atšaukimą ar priverstinį keleivio išsodinimą
paaiškėjus, kad skrydyje nėra vietų visiems bilietus įsigijusiems
keleiviams, oro bendrovė privalo sumokėti keleiviui kompensaciją.
Detaliai šias pareigas reglamentuoja 2004 m. Europos Parlamento ir
Tarybos reglamentas Nr. 261/2004, nustatantis bendras kompensavimo ir
pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo
arba atidėjimo ilgam laikui atveju. Be kita ko, Reglamentas
įpareigoja
aviabendroves informuoti keleivius apie šias jų teises oro uoste –
ieškokite atitinkamos lentelės ar brošiūros registruodamiesi skrydžiui.
Tiesa, Reglamentas saisto tik Europos Sąjungos oro bendroves, ir tik
tada, kai skrendama iš arba į Europos Sąjungą.
Kartais
dalį neįvykusio skrydžio ar pasimetusio bagažo sukeltų nepatogumų gali
išspręsti mokėjimas už aviabilietą kredito kortele. Dabar jau ir
Lietuvos bankų išduodamos kreditinės kortelės siūlo nemokamą kelionių
draudimą ar draudimą nuo nelaimingų atsitikimų keliaujant. Kadangi
tikslios draudimo išmokos mokėjimo sąlygos nustatytos atitinkamos
draudimo bendrovės taisyklėse, pravartu su jomis susipažinti prieš
išvykstant, ar net turėti kopiją su savimi kelionėje. Mažų mažiausiai
piniginėje ar mobiliajame telefone turėtų būti įvestas telefono
numeris, kuriuo reikia kreiptis įvykus draudiminiam įvykiui. O kaip
neseniai savo kailiu patyrė ir tūkstančiai mūsų tautiečių, įsigiję
bilietus į liūdnai pagarsėjusios aviabendrovės „FlyLAL“ skrydžius,
atsiskaitymas kredito kortele gali būti vienintelis išsigelbėjimas, kai
aviakompanija skėsčioja tuščiomis rankomis.
Pasitikrinkite, kokia tikimybė, kad jūsų skrydis įvyks kaip planuota: